چگونه بالکن را تبدیل به گلخانه کنیم؟

بالکن ها و تراس ها یکی از مکان هایی هستند که افراد در آن استراحت می کنند یا به تفریح و خوش گذرانی می پردازند. از این رو  افراد سعی در این دارند تا بالکن خانه شان را از آنچه که هست، با صفا تر یا زیبا تر کنند. آن ها دیزاین های مختلفی را برای بالکن خود در نظر می گیرند که یکی از این دیزاین ها فضای سبز است. برخی از مردم علاقه بسیاری به گل و گیاه دارند، بنابراین تصمیم می گیرند که بالکن خود را به یک فضای سبز یا یک گلخانه کوچک تبدیل کنند. ولی واقعا چگونه بالکن را گلخانه کنیم؟ آیا ایده ای در این زمینه وجود دارد؟ بله! اجرای فضای سبز در بالکن نیاز به کمی خلاقیت دارد تا بتوانید آنجا را دیزاین کنید. علاوه بر گل و گیاه زینتی شما می توانید با توجه به فضایی که در اختیار دارید، سبزیجات بکارید و از آن لذت ببرید. حتی این ایده در زمستان هم بسیار کاربردی است. همان طور که می دانید بالکن ها فضای مسقفی هستند که یک طرف آن بدون دیوار است. شما می توانید در این مکان یک گلخانه بسیار زیبا را به راه بیندازید. ما در این مقاله به این می پردازیم که چگونه بالکن را گلخانه کنیم و ایده هایی را به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

 

چند راهکار برای گلخانه کردن بالکن

موارد زیر راهکار های مناسبی برای بالکن شما است که یک فضای سبز دوست داشتنی برایتان پدید می آورد.

  1. طرف آفتابی

همانطور که می دانید درختان، گیاهان و سبزیجات عاشق نور خورشید هستند و وجود یک بالکن آفتابی می تواند بهترین مکان برای اجرای این ایده باشد که چگونه بالکن را گلخانه کنیم. شاید بالکن شما سقف شیشه ای داشته باشد که در آن صورت از نور بیشتری برخوردار است. دیزاین کردن یا چیدن گل و گیاهتان به سلیقه و خلاقیتتان بستگی دارد. هر چقدر بیشتر سلیقه به خرج دهید، همان قدر به فضای عالی تری دست پیدا خواهید کرد. برای اجرای این ایده لازم نیست همه گلدان های شما یک رنگ و یک دست باشد. از چند عدد سه پایه یا چهار پایه استفاده کنید. یک چتر سفید را هم برای گیاهان خود استفاده کنید تا در هنگام ظهر نور خورشید به صورت مستقیم به آن ها نتابد و آن ها را نسوزاند. استفاده از رنگ های شاد در این مکان باعث دلباز تر شدن و زیبا تر شدن بالکن هایتان می شود‌، پس از اجرای رنگ های شاد در این نوع دیزاین هیچ هراسی نداشته باشید. برای اینکه بتوانید بالکن هایتان را بیش از پیش قشنگ تر و دلباز تر کنید باید کاری کنید تا در شب ها هم زیبایی آن ها دیده شود و بتوان از آن استفاده کرد. پس استفاده از چراغ را برای بالکن خود فراموش نکنید تا علاوه بر زیبایی امنیت در بالکن شما بیشتر شود.

چگونه بالکن را گلخانه کنیم

  1. پالت های چوبی

یکی دیگر از ایده هایی که در رابطه با سوال چگونه بالکن را گلخانه کنیم، به ذهن می رسد، استفاده از قطعه های چوبی در بالکن است، اما به چه صورت؟ برای اجرای این طرح می توانید از چند پالت چوبی یا حتی ضایعات چوب استفاده کنید و آن ها را به گلدان های گل روی دیوار های بالکن تبدیل کنید. از آنجا که برای این طرح فقط از دیوار ها استفاده می شود دیگر نگران کف بالکن ها نخواهید شد که کثیف شوند و یا اشغال شوند. پالت های چوبی را به دیوار نصب کنید، سپس خاک مخصوص گل و گیاه را درون این پالت ها قرار دهید، حالا باید گل ها درون گلدان چوبی بکارید. استفاده از شمع ها می تواند فضا را عاشقانه تر کند. پس از یک روز کاری با یک فنجان چای در این مکان از خود پذیرایی کنید و استراحت کنید. این ایده بالکن زیبا و قابل اجراست.

پالت های چوبی

  1. میکروپارک

آیا علاقه بسیاری به پارک ها و فضا های سبز دارید؟ پس چرا نباید بالکن خود را به فضای سبز تبدیل کنید. با استفاده از بالکن خود می توانید یک پارک کوچک درست کنید تا هم شما و هم فرزندانتان از آن لذت ببرید. برای کف بالکن خود می توانید از چمن های مصنوعی کمک بگیرید. جعبه های چوبی میوه را به رنگ های شاد در بیاورید و آن را به نرده های بالکن متصل کنید. حالا نوبت گلدان های گل در ابعاد مختلف است. استفاده از گلدان های ریز و درشت در کنار هم باعث می شود تا فضای بالکن شما زیبا تر دیده شود. اگر فضای اطراف بالکن خود را با شیشه بپوشانید یک فضای گرم و مناسب برای میکروپارکتان ایجاد می شود و از طرف دیگر شیشه بالکن مانع از اتلاف انرژی منزلتان است.

 

  1. گلدان های آویزان

اگر می پرسید چگونه بالکن را گلخانه کنیم، چرا از گلدان های آویزان استفاده نمی کنید؟ اگر دوست ندارید تمام فضای بالکن را به گلدان ها اختصاص دهید و دوست دارید طرفی از آن را مبل و صندلی قرار دهید، پس بهترین گزینه برای شما استفاده از قلاب است. هنگام باغبانی در بالکن هرگز نباید قدرت قلاب ها را دست کم بگیرید، آن ها برای آویزان کردن سبد ها یا آویزان کردن گلدان های تراکوتا یا سفالی عالی هستند. زیبایی این طرح در تکان دادن گلدان ها برای افزایش علاقه بصری است. این طرح یک زیبایی بسیار خاصی را به بالکن های شما می بخشد و همچنین هیچ فضایی از کف بالکن را اشغال نمی کند.

گلدان های آویزان

  1. اجرای سبک مدرن

اگر فضای داخلی دکوراسیون خانه شما مدرن است و علاقه دارید تا فضای بالکن خود را به صورت متفاوتی دیزاین کنید و آن را سبز نگه دارید، پس چرا به صورت مدرن آن را دیزاین نکنید؟ دیزاین کردن یک فضا یا یک مکان بیشتر بستگی به خلاقیت افراد دارد. هرچه خلاقیت بیشتر باشد، همان قدر زیبایی آن بیشتر می شود‌. ظاهر مدرن بالکن هم می تواند با دیزاین های مدرن و استفاده از شیشه های بالکن مدرن ایجاد شود. البته در این ایده منظور ما از مدرن، بیشتر راحت بودن افراد است. مثلا برخی از عناصر و مبلمان خانه را به بالکن ها انتقال دهیم. برای مثال استفاده از مبل و میز حصیری، بالش و پتو و چیز های دیگر تا برای فضای ما راحتی بیاورد. همان طور که ایده ما درباره چگونه بالکن را به گلخانه تبدیل کنیم است، پس نباید استفاده از گل و گیاه را فراموش کنیم.

چگونه بالکن را گلخانه کنیم

  1. خلاقیت های آشپزی

با این ایده باغ بالکن می توانید طیف وسیعی از غذا ها و چیز های خوردنی را در این فضای کوچک پرورش دهید. با استفاده از پالت های چوبی و رنگ های مختلف می توانید یک مکان عالی برای رشد گیاهانتان درست کنید. هنگام به کار بردن این ایده بهتر است که در پایین هر سطح سوراخ هایی ایجاد کنید که آب از آن ها عبور کند. این کار ساده باعث می شود گیاهان شما از پوسیدگی مصون بماند‌ و عمر چوب ها افزایش پیدا کند. همچنین قبل از استفاده از پالت های چوبی مطمئن شوید که برای آن ها از محافظ چوبی استفاده نکرده باشند، زیرا باعث می شود تا مواد سمی به گل و گیاهان شما نفوذ کند.

 

تازه ترین مقالات

انواع شیشه ریلی نمایشگاه

سه‏ شنبه 17 بهمن 1402

انواع کرکره برقی شفاف بالکن

سه‏ شنبه 17 بهمن 1402

چگونه بالکن را گلخانه کنیم ؟

سه‏ شنبه 17 بهمن 1402

دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید