چگونه شیشه بالکن مانع از اتلاف گرما و سرما می شود ؟

به پنجره های خانه خود نگاه کنید، به نظر شیشه های ساده می آیند، اما در ساخت همین شیشه ها فناوری و عناصر پیچیده و جالبی به کار گرفته شده است. مخصوصا با استفاده از فناوری های جدید و به روز مانند قاب بندی و لعاب دهی، نحوه ساخت آن ها به مرور تغییر پیدا کرده است.

این تغییر نتیجه بسیار خوبی برای شیشه های گسترده مانند بالکن دارد، زیرا اگر به طور دقیق حساب کنیم، حدود ۲۵ درصد انرژی سرمایشی و گرمایشی داخل خانه، به بیرون منتقل می شود و قسمت عظیمی از هزینه قبوض شما را شامل می شود. در ادامه به بررسی سوال شیشه بالکن چگونه مانع از اتلاف گرما و سرما می شود، خواهیم پرداخت.

 

کار آیی بالکن ها

برای پاسخ به سوال شیشه بالکن چگونه مانع از اتلاف گرما و سرما می شود، لازم است که کارآیی بالکن خود را مشخص کنید. برخی از مردم، بالکن ها را به جای انباری خود استفاده می کنند اما برخی دیگر این مکان را به عنوان یک اتاق کوچک و جذاب برای وقت گذرانی در نظر می گیرند. کار آیی بالکن شما به نوع شیشه آن بستگی دارد. از برخی از انواع شیشه حتی برای کارگذاری سقف شیشه ای در خانه ها استفاده می شود. نوع شیشه بالکن ها به لعاب استفاده شده در آن بستگی دارد. به طور کلی دو نوع لعاب برای ساخت شیشه ها استفاده می شود.

1) لعاب سرد: برای پاسخ به سوال شیشه بالکن چگونه مانع از اتلاف گرما و سرما می شود، باید به نوع لعاب شیشه توجه داشته باشید. از این مدل لعاب، در شیشه هایی استفاده می شود که تنها جلوی عوامل طبیعی مانند برف، باران، گرد و خاک مقاومت می کنند و از ورود و خروج گرما و سرما جلوگیری نمی کنند. با داشتن این شیشه ها تنها کار آیی مفید بالکن شما، یک انباری برای نگه داری وسایل غیر ضروری می باشد.

2) لعاب گرم: از این نوع لعاب اغلب در شیشه هایی استفاده می کنند که علاوه بر گرد و خاک از اتلاف گرما و سرما نیز جلو گیری می کنند. همچنین عایق بسیار عالی صدا نیز هستند. با داشتن این مدل شیشه ها می توانید بالکن خود را به یک اتاق دنج و راحت تبدیل کنید.

 

 شیشه های پانوراما

برای پاسخ به سوال شیشه بالکن چگونه مانع از اتلاف گرما و سرما می شود، باید بدانید که یکی از دلایل جلوگیری از اتلاف گرما و سرما، شیشه های پانوراما هستند. این شیشه های گران قیمت، بسیار زیبا و مدرن هستند و با ظاهر خاص خود، ظاهر خانه شما را بی نظیر خواهند کرد. به دلیل قیمت بالای آن، اغلب در خانه های لوکس و بالکن هایی با دیزاین مدرن دیده می شود.

شیشه بالکن چگونه مانع از اتلاف گرما و سرما می شود

شیشه های دو جداره

 احتمالا همه شما درباره شیشه های دوجداره شنیده اید. این شیشه ها ساختار بسیار ساده ای دارند و در عین حال به سوال  شیشه بالکن چگونه مانع از اتلاف گرما و سرما می شود، به خوبی پاسخ می دهند.

 

ساختار شیشه های دو جداره

برای پاسخ به سوال شیشه بالکن چگونه مانع از اتلاف گرما و سرما می شود، لازم است که به ساختار آن ها نیز توجه کنیم. شیشه های دو جداره در اصل دو لایه شیشه است که به یکدیگر فشار داده شده اند و در بین آن ها گاز آرگون محبوس شده است. از آن جایی که گاز آرگون یک رسانای گرمای بسیار ضعیف است، از انتقال هوای داخل به خارج از خانه و بلعکس جلوگیری می کند. اگر بخواهیم ساده بگوییم برای سر و صدا های بیرون از خانه نیز همین اتفاق رخ می دهد و به هیچ عنوان به داخل خانه نمی رسند. با استفاده از این ساختار حدود ۵۰ درصد از قبوض شما کسر خواهد شد.

 

آیا استفاده از شیشه های دوجداره برای بالکن خانه شما لازم است؟

اگر در مکانی زندگی می کنید که اغلب ماه ها بسیار سرد است، مطمئن باشید که هزینه شیشه دوجداره به صرفه تر از هزینه ای است که برای سیستم گرمایشی در نظر گرفته اید و اینکه شیشه های دو جداره دائمی هستند اما هزینه سیستم های گرمایشی و انرژی از دست رفته آن ها، دیگر قابل بازگشت نیست. با استفاده از این شیشه ها به راحتی پاسخ سوال شیشه بالکن چگونه مانع از اتلاف گرما و سرما می شود، را پیدا خواهید کرد.

شیشه بالکن چگونه مانع از اتلاف گرما و سرما می شود

شیشه های کشویی بالکن

یک مدل دیگر از شیشه ها که بسیار راحت به سوال شیشه بالکن چگونه مانع از اتلاف گرما و سرما می شود پاسخ می دهند، شیشه های کشویی هستند. شیشه های کشویی بالکن قابلیت باز و بسته شدن دارند و فضای کمی را در بالکن شما اشغال می کنند. همچنین مدلی از آن ها در بازار موجود است که از راه دور و به وسیله یک کنترل به راحتی باز و بسته خواهند شد. با توجه به اینکه از شیشه های گرم و سرد شده، در ساختارشان استفاده شده است می توان گفت که بسیار محکم هستند و مانع اتلاف انرژی می شوند. این نوع شیشه ها و شیشه های تاشوی تراس کمک می کنند تا با توجه به نیاز خود کاربری بالکن تان را تغییر دهید.  در کل با توجه به نیاز و کار آیی بالکن خود، باید یک نمونه از مدل های بالا را برای جلوگیری از اتلاف انرژی از طریق شیشه بالکن انتخاب کنید.

تازه ترین مقالات

انواع شیشه ریلی نمایشگاه

سه‏ شنبه 17 بهمن 1402

انواع کرکره برقی شفاف بالکن

سه‏ شنبه 17 بهمن 1402

چگونه بالکن را گلخانه کنیم ؟

سه‏ شنبه 17 بهمن 1402

دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید