سیستم نمایشگاهی

شیشه بازشو نمایشگاهی چیست؟

شیشه بازشو نمایشگاهی که اصطلاحا به آن شیشه‌های آویزان نیز گفته شده، نوعی شیشه و یا درب است که با باز شدن شیشه‌ها و یا یک سری پانل‌ شیشه‌ای به صورت معلق و ازبالا آویزان باز می‌شود. این نوع درب شیشه‌ای را با نام شیشه آکاردئونی نیز شناخته‌اند. زیرا ساختار شیشه بازشو نمایشگاهی الهام گرفته از ساختار آلت موسیقی آکاردئون است.

با نصب و اجرای سیستم شیشه بازشو و یا درب شیشه‌ای می‌توان از پرتوی تابش نور خورشید بهره برد. استفاده از شیشه بازشو نمایشگاهی این امکان را به کاربران داده است تا با استفاده از این درب‌های شیشه‌ای آلومینیومی فضای موجود را به حداکثر رسانیده و موانع بین فضای داخلی و خارجی را حداقل کرد.

کاربری این شیشه‌های نمایشگاهی بسیار آسان بوده و می‌توان آن‌ها را هم به صورت دستی و هم به صورت خودکار هدایت نمود و باز و بسته کرد.

تعداد زیادی از شیشه‌های بازشو نمایشگاهی در حال حاضر تولید و عرضه گردیده‌اند. برخی از آن‌ها روی مونوریل تعبیه شده و برخی دیگر از آن‌ها که مجهز به تعداد بیشتری از پانل‌های شیشه‌ای هستند، روی مولتی ریل اجرا می‌شوند. طبیعی است که نوع دوم این شیشه بازشوها که بر روی مولتی ریل تعبیه گردیده، از تعداد زیادتری پانل شیشه‌ای برخوردار است و همزمان مزیت‌های بیشتری نیز دارد.

 

 

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان جهت سفارش سیستم نمایشگاهی می توانید با شماره 09127086731 تماس بگیرید.

 

پیشینه تاریخی شیشه بازشو نمایشگاهی

برخی از اشخاص که برای سفارش شیشه بازشو نمایشگاهی به خدمات شیشه بالکن سهند مراجعه می‌کنند، بر این تصورند که شیشه‌های آویزان تنهایک محصول مدرنمی‌باشد و آن‌ها با یکی از به روزترین و پیشرفته‌ترین محصولات شیشه بازشو مواجه هستند. این در حالی است کهدرب‌های شیشه‌ای بازشو دارای پیشینه تاریخی هستند.

رومیان نخستین افرادی هستند که از ساختار درب‌های بازشو و یا کشویی در سرزمین خود بهره برده و سعی بر تفکیک برخی فضاهای داخلی یا خارجی نمودند.

پس از آن، با پیشرفت تکنولوژی و تنوع متریال‌ها درب‌های شیشه‌ای ورود خود را به جمع محصولات نوین قرص کردند و امروزه ما با یک محصول کاملا پیشرفته و مطابق با متد روز مواجه هستیم که در بسیاری از اماکن نیز کاربرد اساسی دارد. علاوه بر این، مزیت‌های حائز اهمیت شیشه‌های آویزان به قدری است که بتوان یک تصمیم جدی درباره نصب و اجرای آن‌ها گرفت.

ساختار شیشه بازشو نمایشگاهی

ساختار شیشه بازشو نمایشگاهی از درب‌های تاشو و یا درب آکاردئونی الهام گرفته است. با آن که درب‌های تاشو از متریال مختلف ساخته شده‌اند اما اغلب آن‌ها با ساختاری شفاف و کاملا شیشه‌ای تهیه می‌شوند تا به عنوان شیشه‌های آویزان و یا شیشه‌های ویترین نصب و اجرا گردند.

شیشه بازشو نمایشگاهی ساختاری متشکل از شیشه سکوریت 10 میل یا شیشه لمینت، ریل و شیشه‌گیر آلومینیومی و یراق آلات ضدزنگ دارد. و قابل ذکر می‌باشد که یراق آلات مورد استفاده در سیستم شیشه نمایشگاهی سهند کاملا وارداتی بوده و محصول کشور ترکیه می‌باشد.

می‌توان گفت، شیشه بازشو نمایشگاهی یکی از محصولات نوین شرکت بالکن سهند بوده که دارای سه یا چند پانل شیشه‌ای مقاوم می‌باشد. ساختار شیشه‌های نمایشگاهی به گونه‌ای است که به صورت پلیسه‌ای باز و بسته می‌شوند. از این رو، به طور گسترده‌ای در بسیاری از اماکن مدرن و به روز نصب و اجرا می‌گردند.

درب‌های متداول و معمول که اکثرا مورد استفاده قرار می‌گیرند، غالبا از عرض 700 تا 900 میلی‌متر برخوردار هستند. این در حالی است که سیستم شیشه‌های آویزان مجموعا دارای عرض‌ چند متری می‌باشند. بنابراین، با توجه به پانل‌های شیشه‌ای می‌توان دید بین دو فضای داخلی و یا فضای داخلی و بیرونی را افزایش داد.

این نوع سیستم در ارتفاع حداکثر 300 سانتی‌متر و عرض 700 سانتی‌مترقابل اجرا می‌باشد.

 

 

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان جهت سفارش سیستم نمایشگاهی می توانید با شماره 09127086731 تماس بگیرید.

 

شرح مشخصات و انواع شیشه بازشو نمایشگاهی

  • از مهم‌ترین ویژگی‌های ساختاری سیستم شیشه بازشو باید به قابلیت جمع شوندگی آسان آن اشاره کرد.
  • جدا از آن که سیستم شیشه بازشو نمایشگاهی می‌تواند به راحتی جمع شود، قابلیت باز شدن آسان را نیز داراست.
  • باز و بسته کردن این سیستم برخلاف ظاهر مدرن آن کاملا راحت می‌باشد.
  • ظاهر ظریف این سیستم می‌تواند در عدم دارا بودن فریم تعریف شود. این سیستم دربردارنده خود پنل‌های شیشه بوده و از وجود فریم خالی است.

 

ویژگی‌های ساختاری شیشه بازشو نمایشگاهی

ظاهر ظریف و شیک شیشه بازشو نمایشگاهی و یا شیشه‌های ویترین کشوییبه گونه‌ای است که حتی خانه‌ها، نمایشگاه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های قدیمی را با جلوه‌ای تازه در معرض نمایش عموم می‌گذارد. ساختار این شیشه‌های آویزان کاملا مدرن بوده و برای بسیاری از فضاهای مسکونی و تجاری درون شهری مناسب محسوب می‌گردد.

می‌توان با نگاهی اجمالی به سیستم شیشه بازشو نمایشگاهی دریافت که ساختار فشرده شیشه‌های آن همانند عایق مقاوم عمل می‌کند و در برابر عوامل متعددی اعم از صدا، آلودگی و رطوبت مقاوم است.

با این حال، این سیستم‌ها از عناصر و اجزای متفاوت و متعددی ساخته شده‌اند که ما در این بخش به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • اینگونه سیستم‌های بازشونده نمایشگاهی از پنل‌های شیشه‌ای ساخته شده و هیچگونه فریم ندارند.
  • اینترلاک صحیح باعث گردیده تا ساختار سیستم شیشه بازشو نمایشگاهی بهبود بخشیده شود.
  • استفاده از پانل‌های شیشه‌ای به گونه‌ای است که می‌توان این درب را به طور کامل باز کرد و اندازه فریم کلی از فضای باز بهره برد.

 

کاربرد و مزایا سیستم نمایشگاهی

ویژگی‌های ساختاری و مزایای بیشمار این نوع سیستم شیشه بازشو باعث گردیده علاوه بر زیباسازی نمایشگاه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها بتوان از آن به عنوان پارتیشن بندی دفاتر اداریهم استفاده نمود. می‌توان گفت بسیاری از ما با درگیر شدن زندگی شهری قصد داریم تا از بسیاری عوامل مضر آن نظیر آلودگی صوتی در امان بمانیم. یکی از مزایای اصلی این سیستم‌ها عایق بودن آن در برابر صداست. علاوه بر این، در برابر عوامل بد محیطی نظیر بارش باران و برف مقاوم بوده و ضد رطوبت است.

از آنجا که سیستم شیشه بازشو از هیچگونه ریل و یا ساپورت برخوردار نیست، بسیاری از صاحبان نمایشگاه‌هاترجیح می‌دهند از این سیستم شیشه بازشو بهره ببرند.

همینطور بخوانید : 

شیشه بالکن و معرفی انواع آن

اجرا و ساخت کابین دوش

شیشه اسلایدی چیست؟

دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید