ایجاد امنیت در بالکن

اغلب مردم به امنیت در بالکن خانه خود اهمیتی نمی دهند، زیرا فکر می کنند از طریق بالکن اتفاق خطرناکی نخواهد افتاد، اما مسئله اینجاست که در سال های اخیر بیشتر سرقت های اتفاق افتاده، از طریق بالکن هایی بوده است که دارای امنیت ضعیفی بوده اند. علاوه بر سرقت های اتفاق افتاده در سال های اخیر، ما شاهد بسیاری از اتفاقات تلخ مانند افتادن کودکان از بالکن ها و یا پرت شدن بزرگسالان به دلایل مختلفی از جمله باد و یا حواس پرتی، بوده ایم. اگر امنیت در بالکن های شما برقرار باشد، دیگر شاهد این گونه اتفاقات تلخ نخواهیم بود و حتی با یک تراس شیشه ای امنیت خانه شما تهدید نخواهد شد.

 

چرا امنیت در بالکن مهم است؟

چرا امنیت در بالکن مهم است؟

1) کاهش سرقت های خانگی: بسیاری از سارقین خانگی به دنبال یک راه مناسب برای وارد شدن به خانه شما هستند. مخصوصا اگر در طبقه اول و یا دوم زندگی می کنید، پس چه راهی بهتر از بالکن ها برای دزدی وجود دارد؟ طبقات پایین باید بدانند که خطر بزرگی آن ها را تهدید می کند، زیرا سارقان به وسیله یک درخت ساده می توانند به خانه آن ها حمله کنند و تمامی اشیای گران قیمت و مهم را به سرقت ببرند. پس اگر خانه شما نزدیک به طبقه همکف است، توصیه ما به شما این است که امنیت در بالکن خود را جدی بگیرید.

2) جلوگیری از پرت شدن: اگر یک تحقیق ساده انجام دهید، متوجه خواهید شد که تعداد افرادی که به دلیل نبود امنیت در بالکن از بالا به پایین پرت می شوند، کم نیست. بیشتر این افراد شامل بچه های یکی دو ساله می شوند که تازه شروع به راه رفتن کرده اند و والدینشان برای لحظه ای از آن ها غافل شده اند. والدینی که کودک خردسال دارید، حتما امنیت در بالکن را جدی بگیرید تا پشیمانی برای خود به بار نیاورید. همانطور که از قدیم گفته اند: پیشگیری بهتر از درمان است.

3) خطر آتش سوزی: شاید برایتان سوال پیش بیاید که امنیت در بالکن چه ارتباطی به آتش سوزی دارد، در پاسخ به این سوال باید گفت که در سال های اخیر آتش سوزی های زیادی به دلیل پرتاب ته مانده سیگار افراد از بالا به پایین اتفاق افتاده است. اگر ایجاد امنیت در بالکن خود را جدی بگیرید، از سوختن بسیاری از درختان و حتی خانه ها جلوگیری خواهید کرد. حتی شاید لازم باشد برای بالکن یک سقف در نظر بگیرید. سقف های بالکن انواع مختلفی دارند مثل سقف شیشه ای.

4) برقراری امنیت برای حیوانات خانگی: کسانی که حیوان خانگی دارند، از اهمیت برقراری امنیت برای آن ها با خبر هستند. اگر بالکن خود را به طور دقیق ایمن سازی نکنید، ممکن است برای حیوان خانگی تان خطر آفرین باشد.

 

راه های ایجاد امنیت در بالکن

راه های ایجاد امنیت در بالکن

1) دوربین مدار بسته: با داشتن یک دوربین مدار بسته در بالکن خود، به راحتی از ورود غیرقانونی افراد جلوگیری خواهید کرد و همه چیز را به طور زنده تحت نظر خود خواهید داشت تا هیچ سرقتی اتفاق نیفتد.

2) استفاده از چراغ: تصور کنید که دو راه در مقابل شما وجود دارد، یکی از آن ها روشن و دومی تاریک است. کدام یک را برای عبور امن تر می دانید؟ با روشن کردن بالکن خانه خود، ترسی عجیب را در دل سارقین خواهید انداخت که با توجه به تحقیقات می توان گفت حدود پنجاه درصد سرقت های خانگی به دلیل وجود چراغ های روشن در بالکن ها کاهش یافته است.

3) استفاده از دوربین های هشدار دهنده: برای برقراری امنیت در بالکن خانه خود بهتر است از دوربینی استفاده کنید که به محض مشاهده هر چیز غیر عادی آژیر بکشد و به شما هشدار دهد تا هرچه سریع تر جلوی آن را بگیرید.

4) متراکم کردن نرده های محافظ: اگر می خواهید از نرده استفاده کنید،‌ با متراکم کردن نرده های بالکن خود، از عبور کودکان و حیوانات خانگی در میان آن ها جلوگیری کنید. همچنین می توانید از شیشه بالکن های ریلی استفاده کنید که هم سر تا سری و امن هستند، هم به راحتی توسط افراد خانه باز می شوند.

متراکم کردن نرده های محافظ

باید ها و نباید هایی برای امنیت در بالکن

1) از نرده ها برای ایجاد امنیت در بالکن خانه خود استفاده نکنید. بلکه دیوار های آجری امنیت بهتری را برای شما به وجود خواهد آورد. حتی می توانید از شیشه بالکن تاشو استفاده کنید تا زیبایی بالکن حفظ شود و در صورت لزوم بسته شوند.

2) ارتفاع دیوار بالکن را بالا ببرید تا از نشستن افراد بر روی آن جلوگیری کنید. پیشنهاد ما به شما ساختن دیواری بالای ۱ متر است.

3) اگر از گیاهان برای زیبایی بالکن خود استفاده می کنید، لازم است که آن ها را به جایی وصل کنید تا از بالا بر روی سر کسی نیفتند.

4) از تور های محافظ برای جلوگیری از ورود کودکان خود به بالکن و ایجاد امنیت در آن جا استفاده کنید.

5) در بالکن را به خوبی ببندید و اگر کودک خردسال دارید، پیشنهاد می شود که آن را قفل کنید.

6) زمانی که خانه خود را ترک کردید، تمامی در ها و پنجره ها را (از جمله در و پنجره بالکن) را به خوبی ببندید.

باید ها و نباید هایی برای امنیت در بالکن

کلام آخر

با بالا بردن امنیت بالکن هایتان، می توانید خیلی راحت از اتفاقات تلخ جلوگیری کنید. با استفاده از مطالب بالا، از امنیت بالکن و خانه خود مطمئن شوید تا مشکلی شما را تهدید نکند.

 

 

تازه ترین مقالات

انواع شیشه ریلی نمایشگاه

سه‏ شنبه 17 بهمن 1402

انواع کرکره برقی شفاف بالکن

سه‏ شنبه 17 بهمن 1402

چگونه بالکن را گلخانه کنیم ؟

سه‏ شنبه 17 بهمن 1402

دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید