انواع کرکره برقی شفاف بالکن

تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید پرده را کنار بزنید یا شیشه بالکن را باز کنید و بیرون را مشاهده نمایید؟ یا آن را ببندید تا امنیت خانه شما به خطر نیفتد؟ اما مشکل اینجاست که پرده های معمولی، حفاظ قابل اعتمادی برای بالکن و پنجره های شما نیست. بلکه پیشنهاد ما استفاده از کرکره برقی شفاف بالکن است. تا به راحتی بتوانید در هر زمانی که می خواهید و بدون دخالت دست آن را باز و بسته کنید. در ادامه مطلب به بررسی برخی از ویژگی های کرکره برقی شفاف بالکن، خواهیم‌ پرداخت.

 

1) امنیت بالا: با استفاده از این کرکره ها می توانید از امنیت بالکن خانه یا محل کارتان مطمئن باشید. با توجه به این که در جنس های متفاوتی ارائه می شوند، می توان گفت که شدت امنیت آن بستگی به جنس مورد نظر شما دارد.

2) استفاده راحت: زمانی که کرکره، از سمت بیرون نصب شده باشد یا چند کرکره به طور هم زمان داشته باشید، باز و جمع کردن آن ها می تواند بسیار سخت و خسته کننده باشد. با استفاده از کرکره های برقی، این مشکل را حل کنید.

3) مقرون به صرفه بودن: اغلب مردم فکر می کنند که کرکره برقی شفاف بالکن، به دلیل استفاده از منبع برق و دستی نبودن، بسیار گران قیمت است، اما هزینه موتور، فنر ها و قفل ها درست مانند کرکره های دستی است.

در ادامه مطلب چند نمونه از متریال های پر کاربرد در ساخت کرکره برقی را به شما معرفی خواهیم کرد.

متریال استفاده شده در کرکره های برقی

کرکره برقی شفاف بالکن

مهم ترین متریال استفاده شده در کرکره های برقی شامل:

آلومینیوم

  • این ماده بسیار سبک است.
  • در برابر خوردگی مقاوم است و ظاهری نازیبا به خود نمی گیرد.
  • در سه نوع تک جداره، دو جداره و عایق دار موجود است.
  • هنگام باز و جمع شدن، هیچ صدایی را از خود ایجاد نمی کند.
  • بی دردسر است و نیاز به انجام کار خاصی برای نگه داری آن نیست.

پلی کربنات

  • دلیل شفافیت این کرکره های برقی پلی کربنات است. مهم ترین و بارز ترین ویژگی این ماده، زیبایی وصف ناپذیر آن است. که با چهره ای شفاف، یک فضای مدرن و به روز را به بالکن شما هدیه می دهد. تمام مدل هایی که در ادامه مطلب معرفی خواهد شد می توانند با این متریال ساخته شوند و یک کرکره برقی شفاف بالکن منحصر به فرد را به شما هدیه دهند.
  • برعکس ظاهر ظریفی که دارد. بسیار با دوام است و به راحتی آسیب نمی بیند.
  • به دلیل متریال مصرف شده می توان گفت که کمی گران است.

نکته: منظور از کرکره برقی شفاف بالکن، مدل های مختلف کرکره های برقی اما از جنس پلی کربنات است.

انواع کرکره های موجود در بازار

انواع کرکره های موجود در بازار

از میان انواع این کرکره ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) کرکره ثابت

همانطور که از اسم این نوع کرکره برقی بالکن، متوجه شدید، این نمونه مانند دیوار ثابت است و شما نمی توانید کل کرکره را جمع یا باز کنید. بلکه دارای دریچه های کوچک قابل تنظیم است تا نور خورشید و هوای بیرون را به داخل بیاورد.

ویژگی ها

  • امنیت بالا: با ثابت بودن خود، ریسک سقوط بچه ها و حیوان خانگیتان را کاهش می دهد.
  • حریم شخصی: در عین وارد شدن هوای تازه و خنک، شما می توانید از حریم شخصی خود نیز محافظت کنید.
  • جمع کردن راحت: با توجه به این که تنها چند پنجره کوچک در این کرکره ها باز می شود، پس نیازی به جمع کردن کامل آن نیست و تنها زحمت باز و بسته کردن قسمت کوچکی را بکشید.

کرکره ثابت

2) کرکره رولر (غلتکی)

این نمونه بر خلاف مورد قبلی است و باید با یک دست و مانند یک غلتک آن را جمع کنید. این کار به صورت دستی، با چالش های فراوانی رو به رو است اما در صورت برقی بودن‌ کرکره، دیگر هیچ سختی ای نمی‌ ماند.

ویژگی ها

  • امنیت بالا: اگر فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید، به راحتی می توانید آن ها را در بالکن گذاشته تا بازی کنند و نگرانی نداشته باشید. همچنین در صورت بستن آن، دیگر هیچ راه نفوذی وجود نخواهد داشت و در برابر سارقین حرفه ای، محافظت خوبی را به شما ارائه می دهد، زیرا از اتصال نوار های فولادی قوی و فنر های کویل دار ساخته شده است که بسیار محکم اند.
  • جلوگیری از آسیب بلایای طبیعی: در هنگام سیل و طوفان، این مدل از کرکره برقی بالکن می تواند شما و گل و گیاهانی که در بالکن وجود دارد را در امان قرار دهد تا آسیبی به وسایل و گیاهان موجود نرسد.
  • باز و بسته شدن به صورت کامل: تنها مشکلی که دارد، نداشتن پنجره ای رو به بیرون است، اگر می خواهید هوا بخورید، باید کل کرکره را باز کنید و دوباره ببندید.

کرکره برقی شفاف بالکن

3) کرکره کشویی

 اگر می خواهید دسترسی بیش تری بر روی کرکره خود داشته باشید و هر موقع که صلاح می دانید آن را به راحتی باز و بسته کنید، این نمونه از کرکره برقی بالکن، برای شما بسیار کاربردی به نظر می آید. این نمونه کرکره مانند نمونه قبلی، محکم نیست. به همین دلیل است که اغلب در داخل خانه ها از آن استفاده می شود تا به راحتی بتوانند آن را باز یا بسته کنند.

 

تازه ترین مقالات

انواع شیشه ریلی نمایشگاه

سه‏ شنبه 17 بهمن 1402

انواع کرکره برقی شفاف بالکن

سه‏ شنبه 17 بهمن 1402

چگونه بالکن را گلخانه کنیم ؟

سه‏ شنبه 17 بهمن 1402

دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید