انواع شیشه ریلی نمایشگاه

با پیشرفت های جدید و به وجود آمدن انواع مختلف شیشه ها، شیشه ریلی نمایشگاه بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. این مدل شیشه ها مزایا و کارایی بسیاری دارند از جمله باز و بسته شدن آسان که باعث استفاده گسترده شیشه ریلی نمایشگاه برای انواع مغازه ها، اطراف استخر ها و ویترین ها می شود.

در ادامه مطلب شیشه ریلی نمایشگاه و بهترین کیفیت شیشه استفاده شده در این مدل شیشه ها را به طور دقیق بررسی خواهیم کرد.

انواع شیشه های مناسب جهت استفاده برای ساخت شیشه ریلی نمایشگاه

شیشه ریلی نمایشگاه

در کل دو مدل شیشه برای استفاده در شیشه ریلی نمایشگاه استفاده می شود.

  1. شیشه لمینیت
  2. شیشه حرارت دیده

 

1) شیشه لمینیت

شیشه ای که در جلوی ماشین ها استفاده می شود اغلب از این نوع است. پس حدس آن که از مقاومت بالایی برخوردار است چندان هم سخت نیست. در صورت شکستن، تیکه ها به قسمت های کوچک تقسیم نخواهند شد و چسبندگی سابق خود را حفظ خواهند کرد. به همین دلیل است که جهت استفاده در مکان های عمومی از امنیت فوق العاده بالایی برخوردار هستند.

شیشه لمینیت

این مدل شیشه ها اغلب در دو نوع ارائه می شوند: 1) PVB    2) EVA

  • PVB: برای استفاده داخلی مناسب است، زیرا احتمال پوسیدگی آن خیلی بیش تر از مدل EVA است. پس استفاده از آن در فضای باز چندان انتخاب خوبی نیست.
  • EVA: این نمونه برای استفاده در شیشه ریلی نمایشگاه مناسب تر است، زیرا احتمال پوسیدگی آن کم تر است و از ظاهری شفاف تر نسبت به مدل قبلی برخوردار است.

 

مزایای شیشه لمینیت

1) از ورود آلودگی های صوتی جلوگیری می کند.

2) مانع رد شدن اشعه فرابنفش از شیشه و آسیب زدن به وسایل داخل می شود.

3) نصب آن بسیار آسان و سریع است.

4) از مقاومت بالا برخوردار است و به راحتی خرد نمی شود.

5) به وجود قاب در اطراف شیشه نیازی نیست که همین ویژگی موجب زیبایی بیش تری می شود.

معایب شیشه لمینیت

1) به دلیل فرآیند پیچیده تولید آن، کمی گران تر از مدل های دیگر است.

2) با گذشت زمان زیبایی سابق خود را از دست خواهد داد.

 

2) شیشه حرارت دیده

این مدل شیشه بسیار شفاف است و جهت استفاده در شیشه ریلی نمایشگاه توصیه می شود، زیرا می توانید به راحتی آن طرف شیشه را ببینید و شاهد تمام اتفاقات باشید. همچنین مردم به راحتی می توانند از نمایشگاه بازدید داشته باشند.

با توجه به قرار گرفتن پی در پی آن در کوره های حرارتی، سرد و گرم شدن آن، می توان گفت که پنج برابر شیشه های معمولی محکم هستند و شکستن آن ها تقریبا غیر ممکن است.

شیشه حرارت دیده

مزایای شیشه های حرارت دیده

1) آماده سازی و نصب آن ها بسیار ساده است.

2) از اتلاف سرما و گرما جلوگیری می کند.

3) تغییر رنگ و کیفیت در آن ها به ندرت اتفاق می افتد.

معایب شیشه های حرارت دیده

1) هر روز باید تمیز شوند تا آلودگی بر روی آن ها باقی نماند.

2) به دلیل طولانی بودن مراحل تولید آن، از قیمت بالایی برخوردار است.

3) شاید همین که بسیار شفاف هستند، یکی از معایب این شیشه ها جهت استفاده در شیشه ریلی نمایشگاه محسوب شود و باید با توجه به نیاز مصرف کننده خریداری شود.

 

ویژگی های شیشه ریلی نمایشگاه

ویژگی های شیشه ریلی نمایشگاه

باز و بسته شدن آسان: به دلیل ریلی بودن آن ها، می توان گفت که باز و بسته کردنشان بسیار راحت است. به همین دلیل است که اغلب برای بالکن ها، استخر ها، مغازه و مکان های عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. تا به راحتی بتوانند در صورت نیاز آن را باز و بسته کنند.

  • فضای مناسب: با توجه به این که پایه اصلی شیشه ریلی نمایشگاه از آلومینیوم ساخته شده است، می توان گفت که کمی جاگیر است. پس هنگام تصمیم گیری در رابطه با نصب آن، نیاز است که جای مشخص و زیادی را برای آن ها در نظر بگیرید.
  • نصب آسان: نصب این مدل شیشه ها، اغلب به حجم کار بستگی دارد. هر چقدر شیشه مورد نظر شما از لحاظ طول و عرض بزرگ تر باشد، کار بیش تری می برد، اما در کل می توان گفت که نصب کردن آن ها خیلی سخت نیست.
  • زیبایی: به دلیل شفافیت و مدل جدید آن ها، با استفاده از این مدل شیشه، فضای مورد نظر شما از زیبایی چشم نواز برخوردار خواهد شد.
  • جلوگیری از ورود آلودگی صدا: این ویژگی در مکان های عمومی بسیار مورد توجه قرار می گیرد. زیرا شما می توانید از آن طرف شیشه ها خبردار باشید و در عین حال صدا های مزاحم اذیتتان نکنند.

امیدواریم با معرفی شیشه ریلی نمایشگاه و ذکر کردن مزیت ها و انواع مختلف آن، مشکل شما را جهت انتخاب بهترین مدل حل کرده باشیم. در کل اگر به دنبال پوششی در اطراف ویترین، استخر، نمایشگاه و... می گردید و راحتی آن برایتان اهمیت دارد، توصیه ما به این مدل شیشه است.

 

 

تازه ترین مقالات

انواع شیشه ریلی نمایشگاه

سه‏ شنبه 17 بهمن 1402

انواع کرکره برقی شفاف بالکن

سه‏ شنبه 17 بهمن 1402

چگونه بالکن را گلخانه کنیم ؟

سه‏ شنبه 17 بهمن 1402

دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید